بوصبيع العايش, خلود2023-04-272023-04-272016بوصبيع العايش، خلود . مستوى الكتابة الإملائية لدى تلاميذ سنة الرابعة ابتدائي من ذوي اضطراب ضعف الانتباه المصحوب بفرط النشاط . مذكرة ماستر . قسم العلوم الإجتماعية . كلية العلوم الانسانية والاجتماعية . جامعة الوادي . 2016 . [ تاريخ الإطلاع] . متاح على الرابطhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/20783مذكرة ماستر في علوم التربية تخصص علم صعوبات التعلمAbstract: This study aimed at knowing the level of dictation writing for fourth year primary pupils who suffer from less concentration disturbance followed by over activeness. It is based on descriptive procedure using child behavior observation list of "Mota3 El Morsi El Morsi " and a summative test for dictation writing. This study was applied on 70 samples selected on purpose . The results were: The level of dictation writing for fourth year pupils who have less concentration disturbance was very high in different dimensions of disturbance ، less concentration ، over activeness. Thus ، we can say that dictation writing for pupils who suffer from less concentration disturbance followed by over activeness is high and cannot be affected by disturbance level.Arضعف الإنتباه، فرط النشاط، الكتابة الإملائيةTrouble d'hyperactivité avec déficit de l'attention, orthographeAttention deficit hyperactivity disorder, spelling writingمستوى الكتابة الإملائية لدى تلاميذ سنة الرابعة ابتدائي من ذوي اضطراب ضعف الانتباه المصحوب بفرط النشاطدراسة ميدانية على عينة من تلاميذ السنة الرابعة بالواديMaster