موسعي, عبد الوهاب2023-11-052023-11-052023-06-30موسعي، عبد الوهاب. بناء نموذج لاختيار منصة التعليم الإلكتروني باستخدام طريقة التحليل الهرمي - دراسة حالة جامعة المسيلة. مجلة التنمية الاقتصادية.مج 08. العدد01. 2023/06/30 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل]2543-3490https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/29560مقالThis study aims to select an e-learning platform by conducting several interviews with experts at the Center for Networks, Media and Communication Systems, Tele- Education, and Distance Learning at the University of M'Sila. The main and sub-criteria were gathered and prioritized using the hierarchical analysis method. The study determined the priorities of e-learning platforms using the Expert Choice computer program. Moodle platform ranked first with a percentage of (46.3%), followed by Blackboard platform with a percentage of (37%), and Dokous platform ranked last with a percentage of (16.7%).Arالتعليم الإلكتروني ; منصات التعليم ; طريقة التحليل الهرميE-learning, learning platforms, Analytical Hierarchy method.بناء نموذج لاختيار منصة التعليم الإلكتروني باستخدام طريقة التحليل الهرمي - دراسة حالة جامعة المسيلةConstruction of a Mmodel for selecting an E-learning platform using the hierarchical analysis method - case study of m'sila universityArticle