شيخة مبروك, العروسيدفرور, عبد النعيم2023-04-242023-04-242022-06-30شيخة مبروك ، العروسي. دفرور ، عبد النعيم . واقعية تبني أبعاد نظام المعلومات التسويقية وعلاقتها بتحقيق ولاء الزبون - دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية لولاية الوادي. مجلة العلوم الإدارية والمالية. مج 06. العدد01. 2022/06/30 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل].2602-6139http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/19995مقالThis research paper aims to reveal the nature of the relationship between the dimensions of the overall marketing information system and customer loyalty, in order to achieve this, theoretical study information were collected from previous books and studies. As for the Applied study, a questionnaire was designed as a main tool for raw data collection, and distributed over a sample of 37 people from bank's tires and employees, and then 31 questionnaires were retrieved, statistical packages for the social sciences (SPSS) programs were used for the purpose of analysing these data and then testing the hypotheses developed. The study revealed that there is a positive, medium, and statistically significant correlation between the dimensions of the combined marketing information system and customer loyalty.Arنظام المعلومات التسويقية ; بحوث التسويق ; ولاء الزبون ; بنكواقعية تبني أبعاد نظام المعلومات التسويقية وعلاقتها بتحقيق ولاء الزبون - دراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية لولاية الواديReality of adoption of the dimensions of marketing information system and its relationship to achieving customer loyalty -a case study of the bank of Agriculture and Rural Development of El OuedArticle