زياد, إسماعيل2023-04-252023-04-252016-122710-8171http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/20214مقاليتناول هذا المقال إشكالية الرموز القيمية الثقافية المجسدة في الإشهار الإلكتروني الجزائري ومدى مطابقتها للواقع السوسيوثقافي للمجتمع الجزائري و التي تتجلى من خلال مكوناته اللسانية وغير اللسانية معتمدين في ذلك على المقاربة السيميائية وعلى الأفكار التالية: - الرمز كعلامة سميائية ثقافية. - لعبة المنظور والرمز والإنترنت بالواقع القيمي الثقافي. - الإشهار الإلكتروني من الهوية الرمزية الاقتصادية المرجعية إلى الهوية الرمزية الثقافية الجمالية. - طبيعة الرموز القيمية الثقافية في الإشهار الإلكتروني الجزائري. Abstract: This article deals with the problem of values embodied in the cultural symbols of the Algerian- E advertising and their conformity to reality socio - cultural of Algerian society, which is reflected through the components of linguistic and nonlinguistic relying on semiotics approach and on the following ideas: - The symbol as a sign of cultural semiology. - Game perspective and the symbol and reality of Internet cultural value system. - Electronic advertising from economic identity symbol reference to the cultural identity of symbol aesthetic. - The nature of the ad valorem cultural symbols in Algerian electronic advertising.Arالرمزية، المنظور، القيم الثقافية، الإشهارsymbolism, perspective, cultural values, electronic advertisingرمزية المنظـور القيمي الثقافـي في الإشهـار الإلكتروني الجزائري - مقاربة سيميائيةArticle