تاهمي, ناديةلعذور, صورية2024-01-282024-01-282024-01-23تاهمي، نادية. لعذور، صورية. تقييم جاهزية الأساتذة للتدريس باللغة الإنجليزية باستخدام نموذج Adkar دراسة ميدانية بكلية العلوم الاقتصادية بجامعة البشير الإبراهيمي برج بوعريريج . مجلة العلوم الإدارية والمالية. مج 07. العدد02. 2024/01/23 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل]2602-6139http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/32203مقالwe aim to assess the readiness’ professors of the Faculty of Economic Sciences Bordj- bouariridj University to teach in English at the beginning of academic year (2023-2024) by applying one of the scientific models in organizational change management, because the transition to mainstreaming teaching in English at the Universities of Algeria is a project for change, and because the university professor is the first party to apply this project, we have adopted the descriptive curriculum and the dimensions of a model. (ADKAR) in the applied study, using a questionnaire analyzed with (SPSS,V25), the most important results were: The general orientation of the research sample vocabulary towards their willingness to teach in English.Arنموذج َADKAR، تدريس الإنجليزية، جامعة البشير الإبراهيميADKAR model; English; Bachir El Ibrahimi Universityتقييم جاهزية الأساتذة للتدريس باللغة الإنجليزية باستخدام نموذج Adkar دراسة ميدانية بكلية العلوم الاقتصادية بجامعة البشير الإبراهيمي برج بوعريريجAssessing the readiness of professors to teach in English using the ADKAR model: A field study at the Faculty of Economic Sciences at Mohamed Bachir El Ibrahimi University, BordjBouArreridj at the beginning of the academic year (2023-2024)Article