بريم, ايمانبوروبي, مصطفى2023-11-132023-11-132023-06-07بريم، ايمان . بوروبي ، مصطفى . دور الويب 2.0 في زيادة فعالية الضجة التسويقية -دراسة حالة المؤسسة البريطانية Roman Originals-. مجلة المنهل الاقتصادي. مج 06. العدد01. 2023/06/07 . جامعة الوادي [اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل]2602-7968https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/29981مقالIn this article we will define how information 2.0 can influence decision of custumers to buy goods, so the influence of web information increase custumer’s demand if it will be positif and the opposite will happen if it will be negative opinions. So firm’s profit depends of loyalty of their custumers . Custumers have became the power of any firm, their loyalty has been always the goal for to be competitive in the market, and social media has increase this power and became more and more impressive, and that what a case study of Roman Originals proves . Today no one deny importance of information 2.0, but how we should do it and when, this is the important questionArالويب 2.0 ; المعلومات 2.0 ; الضجة الالكترونية ; الضجة التسويقيةweb 2.0, information2.0, buzz marketing, viral marketing, revenuesدور الويب 2.0 في زيادة فعالية الضجة التسويقية -دراسة حالة المؤسسة البريطانية Roman Originals-Creating an effective buzz by the web 2.0 -case study of Roman Originals-Article