Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/8638
Title: تكييف مقياس الذكاء الاجتماعي على فئة المدرسين المعاقين بصريا
Other Titles: Adapting the social intelligence scale to the visually impaired teachers
Authors: فرحات, أحمد
عون, عمار
Keywords: مدرسين مكفوفين ; خصائص سيكومترية (صدق وثبات ; مقياس الذكاء الاجتماعي
Blind teachers, psychometric characteristics (truthfulness and reliability) .social intelligence scale
Issue Date: Feb-2021
Publisher: جامعة الوادي - University of Eloued
Citation: فرحات، أحمد. عون، عمار. تكييف مقياس الذكاء الاجتماعي على فئة المدرسين المعاقين بصريا. مجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع. مج 05 ع01. فيفري2020. جامعة الوادي. [أكتب هنا تاريخ الاطلاع]. متاح على الرابط [أنسخ هنا رابط التحميل]
Abstract: يهدف هذا البحث إلى تكييف مقياس الذكاء الاجتماعي على فئة المدرسين المعاقين بصريا.و أسفر البحث عن نتائج توصل إليها عبر استجواب عينة البحث من المدرسين المكفوفين فقد قمنا بالتأكد من مؤشرات الصدق والثبات. لذا أجرينا هذا البحث حتى نتمكن من التحقق من صالحية الخصائص السيكومترية (الصدق والثبات) لمقياس الذكاء الاجتماعي بعد تطبيقه على عينة من المدرسين المكفوفين في المجتمع الجزائري مع خصائص الاختبار الجيد This research aims to adapt the social intelligence scale to the visually impaired teachers. The research resulted in results reached by interrogating the research sample of blind teachers, as we have ascertained the indicators of honesty and reliability, so we conducted this research in order to be able to verify the validity of the psychometric properties (truth and reliability) of the social intelligence scale after applying it to a sample of blind teachers in the Algerian society With good test properties
Description: مقال بمجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع . مج 05 ع01. فيفري 2021 . جامعة الوادي
URI: http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/8638
ISSN: 1610-2676
Appears in Collections:المجلد 05 العدد 01



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.