Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/8030
Title: دور العنف اللفظي في تدعيم الرسالة الاتصالية لدي الجمهور الجزائري
Other Titles: - درسة ميدانية لعينة من طالبة جامعة الشهيد حمه لخضر بالوادي -
Authors: غرايسة، إسماعيل, غرايسة، عثمان
Keywords: الاتصال، العنف اللفظي
Communication, violence verbale
Communication, verbal violence
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة الوادي university of Eloued
Citation: غرايسة، إسماعيل . غرايسة، عثمان . دور العنف اللفظي في تدعيم الرسالة الاتصالية لدي الجمهور الجزائري. مذكرة ماستر . قسم العلوم الانسانية . كلية العلوم الانسانية والاجتماعية . جامعة الوادي . 2020 . [ تاريخ الإطلاع] . متاح على الرابط
Series/Report no.: MC8/ 048;
Abstract: الملخص: دور العنف اللفظي في تدعيم الرسالة الاتصالية لدى الجمهور الجزائري نظرا للدور الذي تأدية وسائل الاتصال في التوعية و التأثير في الاتجاهات و السلوكيات و نظرا لأهمية هذا الموضوع من وسائل التواصل الحديثة فقد جاءت هذه الدراسة بهدف الكشف عن مدى انتشار العنف اللفظي عبر وسائل الاتصالية و الرسائل المختلفة و اعتمدت هذه الدراسة على المنهج المسحي لاستمارة الاستقاء لعينة من جامعة الشهيد حمه الاخضر بالوادي Abstract: The role of verbal violence in strengthening the communication message among the Algerian public due to the role played by the means of communication in raising awareness and influencing trends and behaviors, and given the importance of this topic of modern means of communication, this study came with the aim of revealing the extent of verbal violence spread through the means of communication and various messages This study was based on the survey method of the intake form for a sample from the University of Shaheed Hama Al-Akhdar in the valley
Description: مذكرة ماستر إعلام واتصال تخصص سمعي بصري
URI: http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/8030
Appears in Collections:Department of human sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور العنف اللفظي في تدعيم الرسالة الاتصالية لدي الجمهور الجزائري.pdfمذكرة ماستر إعلام واتصال تخصص سمعي بصري917.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.