المشكلات العامة في دراسات الجمهور في بحوث الإعلام

No Thumbnail Available

Date

2017-12-01

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

University of Eloued جامعة الوادي

Abstract

تعالج هذه الدراسة المشكلات العامة في دراسات الجمهور في بحوث الإعلام، من خلال تحليل استخدام النظريات والمقتربات المعرفية التي أبرزها التراكم الإميريقي في هذا المجال، وتهدف الدراسة إلى إبراز أهمية الدراسات المسحية وموائمتها لدراسات جمهور وسائل الإعلام، كما تتناول الدراسة بالتفصيل مشكلات المعاينة و حجم العينة، من خلال عرض ومناقشة نتائج الأبحاث التي قدمت حلولا لهذه المشكلة التي كثيرا ما تعترض الباحثين This study examines the general problems in media audience studies in media research. It analyzes the use of theories and approaches which highlighted by the empirical accumulation in this field. The study also aims to highlight the importance of survey studies and its adaptation with the studies of the media audience. The study discusses the problems of sampling and sample size, by presenting and discussing research results that provided solutions to this problem that researchers often face.

Description

مقال بمجلة الدراسات والبحوث الاجتماعية

Keywords

المشكلات العامة،دراسات الجمهور، بحوث الإعلام, The General Problems, Media Audience ,Media Research

Citation

مقال بمجلة الدراسات والبحوث الاجتماعية