Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/14218
Title: التّقسيم الوظيفي لأنشطة اللّغة العربيّة وطريقة تعليمها: في ضوء المقاربات التّعليمية الحديثة
Authors: بن علي, فيصل
Keywords: التعليم والتعلم، أنشطة اللغة العربية، الكفاءة التواصلية، المقاربة النصية، المقاربة التواصلية
education and learning - Arabic language activities - communication efficiency - text approach - communication approach
Issue Date: 1-Mar-2018
Publisher: جامعة الوادي - University of Eloued
Citation: بن علي، فيصل. التّقسيم الوظيفي لأنشطة اللّغة العربيّة وطريقة تعليمها: في ضوء المقاربات التّعليمية الحديثة. مجلة علوم اللغة العربية وآدابها. مج 10 . ع 01 . 01/03/2018 . جامعة الوادي [ أكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [ أنسخ رابط التحميل]
Abstract: يعاني تعليم اللّغة العربيّة وتعلّمها في الوقت الرّاهن مشاكل عديدة أثّرت على اكتساب المتعلّم كفاءة تواصليّة تمكّنه من التّواصل المناسب والفعّال في كافّة المواقف التّي تواجهه في الحياة اليوميّة، ولعلّ مردّ هذا الضّعف –في نظرنا- يعود بالدّرجة الأولى إلى تقسيم أنشطة اللّغة العربيّة في المناهج الحاليّة، حيث إنّه لا يستند على أساس لساني أو تعليمي وظيفي متين At present, the teaching and learning of the Arabic language has many problems that have affected the learner's ability to communicate effectively and effectively in all the situations he faces in daily life. This weakness is due mainly to the division of Arabic language activities into the current curriculum. On a solid language or vocational basis. On this basis, we will try to present a proposed division of Arabic language activities, as well as a way to teach them in the light of modern educational approaches, especially the textual approach and the communicative approach
Description: مقال
URI: http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/14218
ISSN: 716X-2602
Appears in Collections:المجلد 10 العدد 01



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.